1e stageweek !

29 augustus 2019 - Sliema, Malta

Woensdag 21 augustus ben ik samen met Britt, Sam en Isa aangekomen op Malta. Maandag 26 augustus is pas onze eerste stagedag dus de eerste paar dagen hebben we nog veel leuke dingen kunnen doen! 🌍

Maandag 26 augustus:

Vandaag is onze eerste stagedag. We worden om half 9 bij inspire verwacht. (Samen met Britt en Isa) Omdat we nog niet goed weten hoe de bussen werken in Malta hebben we een taxi gepakt. We melden ons bij de receptie en wachten daar op Ina onze begeleider.

Ina bracht ons naar haar kantoor. Daar heeft ze wat algemene dingen uitgelegd. Bij inspire heb je verschillende programma’s waar je bij mag helpen. Elke week word je bij een ander programma ingedeeld. Elke week krijgen we een nieuw rooster. Voor mij is het deze week sattle club 🐴. Bij sattle club hebben ze 4 paarden en daar komen de kinderen van andere programma’s paardrijden.

Door een vrijwilliger van inspire kregen we een rondleiding. Het is een erg mooie plek. Ik voel me er meteen thuis en kan hier zeker wel 4 maanden rondlopen.

Na de rondleiding mocht ik gaan observeren bij sattle club. Ik heb wat vragen gesteld aan werknemers en vrijwilligers. Daarna ben ik samen met Isa met de bus naar huis gegaan.

Dinsdag 27 augustus:

Vandaag is mijn eerste echte werkdag bij inspire. Ik moet om half 8 beginnen dus moest de bus al om kwart over 7 hebben. Toch is het wel fijn om zo vroeg te beginnen dan is het nog niet zo warm!☀️

Toen ik aankwam heb ik me voorgesteld aan de vrijwilligers en ben meteen mee aan het werk gegaan. In de ochtend moeten eerst de paarden gevoerd worden, de stallen moeten worden uitgedaan en de paarden moeten gepoetst worden. Dit vind ik leuk om te doen omdat ik thuis ook een paard heb.

Daarna kwam de eerste sessie. Een paar kinderen met autisme komen paardrijden.  Er zijn steeds verschillende dingen die de kinderen kunnen doen bij sattle club. Vandaag was dat paardrijden, pony borstelen en paarden voeren. Ik heb vandaag bij het paarden voeren gestaan. Samen met de kinderen geef ik appels aan de paarden.

Ik merkte dat het engels praten beter ging dan ik had verwacht. Ik ben niet de enige daar die moeite heeft met engels. Ik werk bij sattle club met vrijwilligers uit verschillende landen. Ze komen uit spanje, duitsland, turkije, italie, romenië, ukraine en zuid afrika.

woensdag 28 augustus:

Vandaag kon ik met meer plezier naar stage omdat ik wist wat ik kon verwachten en wat mijn taken zijn.

Vandaag was hetzelfde programma. Ik heb meegeholpen tijdens de paardrijlessen. Dit vond ik erg leuk om te zien. Het is mooi hoe hele drukke kinderen opeens heel rustig zijn op het paard.

Het contact met de andere vrijwilligers is erg leuk. Ik kan gezellig met ze kletsen en iedereen is erg aardig.

Donderdag 29 augustus:

Ik ben vandaag erg ziek geworden en het is me niet gelukt om naar stage te gaan. Dit vond ik jammer want ik had er wel zin in. Stage is hier netjes van op de hoogte gebracht.

1. Carin:
    29 augustus 2019
    Leuk om te lezen Dieuwertje!
    Super dat je het naar je zin hebt!
    Ik denk wel dat je de bus van kwart over 6 moest hebben 😉 want zo dichtbij was je stage niet volgens mij 😃
    Wel enorm balen dat je nu al ziek bent geworden. Hopelijk knap je heel snel weer op.
    Liefs mama 😘
  2. Pepi:
    12 september 2019
    De Seattle club klinkt als de perfecte stageplaats voor jou, heel veel plezier!!!