Week 2!

5 september 2019 - Mellieħa, Malta

Vrijdag 30 september:

Ik was vandaag nog een beetje ziek dus heb rustig aan gedaan. Samen met Britt, Sam en Isa ben ik naar het strand gegaan. S'avonds hebben we nog op een terrasje gezeten!

Zaterdag 31 september:

Omdat het vandaag iets minder warm was zijn we een dagje naar Valletta gegaan! De hoofdstad van Malta. Hier hebben we geshopt en hebben we s'avonds wat gegeten. In de avond zijn we nog met zijn alle opstap geweest naar footloose in Paceville. Hier komen heel veel nederlandse jongeren erg leuk!

Zondag 1 september:

Nadat we lekker hebben uitgeslapen zijn we naar het strand gegaan. Als je bij ons de straat uit loopt kom je bij Balluta bay. Een erg gezellig strandje. Aan het eind van de middag zijn we cocktails gaan drinken en savonds zijn we sushi gaan eten. Daarna op tijd naar bed want morgen moet ik weer om kwart voor 6 opstaan om om half 8 op stage te zijn.

Maandag 2 september:

Om half 8 kom ik aan op stage. Ik weet nu precies wat ik moet doen wat er van me word verwacht. Eerst doen we met zijn alle de paardenstallen uit om daarna de sessies te kunnen doen met de kinderen. Omdat ik ervaring heb met paarden mocht ik vandaag heel de dag meehelpen met de paardrijlessen. Dit vind ik heel erg leuk om te doen en ik krijg er ook veel energie van. Erg leuk om te zien hoe de kinderen zo kunnen genieten op het paard. Na stage zijn we nog naar het strand gegaan en savond heb ik samen met Isa eten voor ons gekookt.

Dinsdag 3 september:

Vandaag was op stage een beetje dezelfde dag als gister. Ik mocht weer meehelpen met de paardrijlessen. Het contact met collega's gaat ook steeds beter. Ik merk dat mijn engels steeds beter word en kan ook leuk grapjes met ze maken. Vandaag begint ook de stage start week! Dit is in malta speciaal georganiseerd voor nederlandse jongeren op Malta! Vanavond is de kennismaking in footloose. Hier kunnen we heel de avond gratis drinken. Dit was erg leuk ik heb al veel nieuwe mensen leren kennen!

Woensdag 4 september:

Vandaag was een kortere dag op stage. Omdat ze aan het werken waren aan de paardrijhal konden er geen sessies worden gedaan, dit is te gevaarlijk voor de paarden en kinderen. We hebben nog geholpen met wat klusjes op stage en daarna zijn we eerder naar huis gegaan. Ik ben na stage meteen naar Valleta gegaan en heb daar gewinkeld. Daarna zijn we nog met Britt, Sam en Isa naar St Julians gegaan om te winkelen. S'avonds hebben we eten besteld. Dit was echt geen succes want we hebben 2,5 uur op ons eten moeten wachten..

Donderdag 5 september:

Ook vandaag waren ze nog aan het werken aan de rijhal dus ik ben niet lang op stage geweest. Ik heb gebruik gemaakt van deze tijd om aan mijn huiswerk te werken. Vanavond is het volgende evenement van de stagestartweek, een kroegentocht! Ik heb hier erg veel zin in!